ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အဂၤလိပ္စာ တက္ေျမာက္မႈ ဆာေဗးျပဳ ရလဒ္မ်ားအရ အႏိၵယႏွင့္ တရုတ္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ အဆင့္တူေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ မေလးရွား ေက်ာင္းသားမ်ား မွာ အာရွတုိက္တြင္း၌ ပထမေနရာတြင္ ရွိျပီး တကမၻာလံုး အဆင့္တြင္ နံပါတ္ ၉ ေနရာတြင္ ရွိေနသည္။
ထိပ္တန္းအဆင့္ ေရာက္ေနသည့္အတြက္ ဂုဏ္ယူေၾကာင္းကို မေလးရွား ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္ရာဇက္က ေျပာဆိုလိုက္သည္။ တရုတ္ကို အိႏၵိယႏွင့္ တန္းတူ ေတြ႔ရသျဖင့္ အံ့အားသင့္မိေၾကာင္း the New Straits Times သတင္းစာက ေရးသားထားသည္။
“အဂၤလိပ္စကား ေျပာဆိုတဲ့ အိႏိၵယလိုႏုိင္ငံက ေနာက္ေရာက္ေနရတာ အံ့ၾသစရာပါပဲ။ ျဗိတိသွ် ကိုလိုနီစနစ္ေအာက္က တုိင္းျပည္ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီး လူဦးေရ အမ်ားစုၾကီးက အဂၤလိပ္စကားေျပာဆိုတဲ့ႏုိင္ငံအတြက္ အံ့ၾသစရာပါ။ တရုတ္နဲ႔ အဆင့္တူျဖစ္ေနျပီ။” အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
မေလးရွား၀န္ၾကီးခ်ဳပ္က သိပၸံႏွင့္ သခ်ၤာ ဘာသာရပ္တို႔ကို မိခင္ဘာသာစကားအျပင္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္လည္း သင္ၾကားသြားမည္ဟု အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပခဲ့သည္။
ဘာဟာစာမေလးရွားစကားမွာ ေက်ာင္းတြင္ အသံုးျပဳမႈ က်ဆင္းလ်က္ရွိေနသည္။
အဂၤလိပ္စကားကို ႏုိင္ငံျခားဘာသာစကားတစ္ခုအေနျဖင့္သာ သင္ၾကားသည့္ စကန္ဒီေနးဗီးယားတုိင္းျပည္မ်ား (ေနာ္ေ၀၊ ဆီြဒင္၊ ဒိန္းမတ္၊ နယ္သာလန္) တို႔တြင္ ပံုမွန္အေျခအေနရွိသည္။
“တကမၻာလံုး၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈမွာ အဂၤလိပ္စာတတ္မွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာကို ဥေရာပေျမာက္ပိုင္းႏုိင္ငံေတြက နားလည္းျပီး စိတ္အားထက္သက္မႈ ရွိေနသလိုမ်ဳိး မေလးရွားလူမ်ဳိး တုိင္းဟာလည္း ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မ်က္ေမွာက္ကမၻာၾကီးမွာ ယွဥ္ျပိဳင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အဂၤလိပ္စာကို တိုးျမွင့္ေလ့လာၾကရပါလိမ့္မယ္” NST သတင္းစာကဆို၏။
ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ သူငယ္တန္းမွစတင္ျပီး ၁၀ တန္းေရာက္သည္အထိ အဂၤလိပ္စာကို ေလ့လာၾကရသည္။ ေရးသား၊ ေျပာဆိုမႈ စြမ္းရည္ ၄ မ်ဳိး ဆက္ဆံေရးပိုင္းႏွင့္ အသံုးခ်တတ္မႈပိုင္းတြင္ ျပိီးခဲ့သည့္ အႏွစ္ ၂၀ ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ေသာ္ တုိးတက္မႈ အနည္းငယ္ ရွိေနေၾကာင္းကို မြန္ျပည္နယ္မွ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ဆရာတစ္ဦးက ေမာကၡသုိ႔ ေျပာျပခဲ့သည္။
“တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးေတြ မည့ံၾကပါဘူးဗ်ာ။ သူတို႔မွာ စိတ္အားထက္သန္မႈလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းအားလပ္ရက္ေတြဆို က်ေနာ္တို႔ သင္တန္းေတြ လူျပည့္ေနတာကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ ျမိဳ႕ေတြအျပင္ နယ္ဖက္ေတြမွာလည္း အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းေတြ တိုးပြားလာေနတာပါ။” သင္တန္းဆရာ ဦလွေအာင္က ရွင္းျပခဲ့သည္။
“ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းက ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ ပိုလိုအပ္ပါေသးတယ္။ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ သင္ၾကားျပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ စြမ္းရည္ ၄ မ်ဳိးစလံုးကို intermediate အဆင့္ေလာက္ ၀င္သင့္ပါတယ္။ အနာအၾကားနဲ႔ ေျပာဆို၊ ေရးသားရမယ့္ ဆက္ဆံေရး စြမ္းရည္ေတြ ဖြံ႔ျဖိဳးလာေအာင္ အမ်ားၾကီး အကူအညီေပးသင့္ပါတယ္။ အဓိက ျပႆနာ ကေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရဲ႕ စြမ္းရည္၊ သင္ၾကားနည္း ျပႆနာနဲ႔ သင္ေထာက္ကူ ရွားပါးေနဆဲပါ။”
အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္သာ ေလ့လာၾကရသည့္ ႏုိင္ငံျခား တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ တက္ေရာက္ၾကရသည့္အခါ ျမန္မာေက်ာင္းသား အမ်ားစုၾကီးမွာ အခက္အခဲ ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္းကို သိရပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားပညာေတာ္သင္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္သူ မဟန္နီစိုးက ယခုလို ရွင္းျပခဲ့သည္။
“သမီးက အခု တတိယႏွစ္ လူမႈစီးပြားေရးနဲ႔ စီမံ ေမဂ်ာနဲ႔ ထုိင္းတကၠသိုလ္မွာ တတ္ေရာက္ေနတာပါ။ အဂၤလိပ္စာ အခက္အခဲရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာအတြက္ Toefl ေျဖခဲ့ပါတယ္။ IELTS လည္း တက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွတ္ရဖို႔ အဓိက တက္ခဲ့တာေလ။ အထက္တန္း ေက်ာင္းမွာကတည္းက အဆင့္တခုေရာက္ေအာင္ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ရင္ ပိုေကာင္းမယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဘာသာရပ္ေတြကို သင္ၾကားတဲ့အခါမွာ ျမန္မာ ဆရာဆရာမေတြက အဂၤလိပ္လို မေျပာၾကဘူး”
ေမာကၡ ပညာေရးသတင္း
Source: NST ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး
0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )