MMSA ဘေလာ့စည္းမ်ဥ္းမ်ား

* ဘာသာ သာသနာနွင့္လူမ်ိဳးတုိ႕၏ ဂုဏ္ကုိ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေရးအသားမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားရန္၊
* အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္မွဳ႕ကုိ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးသားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* သာသနာႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ အဖြဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျငိဳးႏြမ္းေစတတ္ေသာ ပုံမ်ားကုိတင္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာမ်ားထက္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အက်ိဳးမ်ားေစႏိုင္ေသာ ပုံမ်ား စာမ်ားကုိသာ ေရးသားရန္၊
* MMSAသည္ ပညာေရးအဖြဲ႕စည္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ႏုိင္ငံေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အေရးအသားမ်ားကုိ ေရးျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မိမိတုိ႕ေလ့လာေနေသာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဗဟုသုတအလုိ႕ငွါ ေရးသား မွ်ေ၀ၾကရန္၊

စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းကို ပုဂၢလိက လက္ထဲမွ အစိုးရလက္ကို ျပန္လည္ အပ္ႏွံရန္ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕ေပၚမွ ဆရာေတာ္ ၂၇ ပါးက ကုမၸဏီပိုင္ရွင္အား စာေရးေတာင္းဆိုလိုက္သည္။

Farry-ship-in-Arakan
" သေဘၤာခ ေစ်းၾကီးတဲ့့ အတြက္ ဆင္းရဲတဲ့ ျပည္သူေတြ စစ္ေတြနဲ႕ ဘူးသီးေတာင္အၾကားမွာ ေသေရး ရွင္ေရး ျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ ခရီးမသြားႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သေဘၤာခကို အရင္ အစိုးရ ေစ်းႏုန္းနဲ႕ ယူႏိုင္မလား၊ ယူႏိုင္မယ္ဆိုရင္ဆြဲ၊ မယူႏိုင္ဘူးဆုိရင္ ပုဂၢလိက လက္ကေန သေဘၤာလိုင္းကို အစိုးရကို ျပန္အပ္ဖို႕ ဦးဇင္းတို႕က စာေရးေတာင္းဆိုလိုက္တာ ျဖစ္တယ္။ ျမိဳ႕ေပၚက ရဟန္းေတြ အကုန္လံုးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ၂၇ ပါးက လက္မွတ္ထိုးျပီး နဂါးမင္း ကုမၸဏီ ဦးေက်ာ္ညႊန္႕ဆီကို စာေရးေတာင္းဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ဦးေသာမက နိရဥၥရာသို႕ မိန္႕ၾကားသည္။

စစ္ေတြႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလမ္းေၾကာင္းမွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္း လူသြား လူလာ အမ်ားဆံုး လမ္းျဖစ္ျပီး အစိုးရမွ ပုဂၢလိက လက္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွ လြဲေျပာင္းေပးလိုက္သည့္ အခ်ိန္မွ စတင္ျပီး သေဘၤာခ တစ္ေၾကာင္းကို (၆) ဆထိ ျမင့္တင္ကာ ေကာက္ခံခဲ့သည္။

" အစိုးရက ကိုင္တြယ္ေနတုန္းက စစ္ေတြနဲ႕ ဘူးသီးေတာင္ သေဘာၤခက က်ပ္ ၅၀၀ ဘဲရွိတယ္။ ဒါကုိ ၆ဆထိ တိုးျပီး ၃၀၀၀ က်ပ္ထိ နဂါးမင္း ကုမၸဏီက ေကာက္ယူတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘူးသီးေတာင္ကေန စစ္ေတြကို တစ္ခါ သြားဖို႕ဆိုရင္ သာမန္ လူတစ္ဦး အေနနဲ႕ ေငြ တစ္ေသာင္း၊ ႏွစ္ေသာင္း မရွိရင္ သြားလာလို႕ မရေတာ့ဘူး။ သေဘၤာချမင့္တက္သြားတဲ့ အတြက္ လူေတြ အထူး ထိခိုက္ေနျပီး သေဘၤာမစီးႏိုင္တဲ့ အတြက္ သေဘၤာေပၚမွာ လူေတာင္ မပါေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲတဲ့ ျပည္သူေတြအတြက္ ဦးဇင္းတို႕က သေဘၤာခ ေစ်းက်ေအာင္ ေတာင္းဆိုရတာ ျဖစ္ပါတယ္" ဟု ဦးဇင္းေသာမက ေျပာသည္။

စစ္ေတြႏွင့္ ဘူးသီးေတာင္ အၾကား ေျပးဆြဲေနေသာ အစိုးရပိုင္ ဓည၀တီ (၁)၊ ဓည၀တီ (၂)ႏွင့္ ဓည၀တီ (၃) သေဘၤာမ်ား႕အားလည္း အစိုးရမွ နဂါးမင္း ကုမၸဏီိသုိ႕ လြဲေျပာင္း ဌားရမ္းထားျပီး အဆိုပါ သေဘၤ ာမ်ားျဖင့္ စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းကို ေျပးဆြဲေနသည္။

စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းအား ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၂ ရက္ေန႕က စျပီး ပုဂၢလိက လက္ကို လြဲေျပာင္း ေပးအပ္ခဲ့ျပီး ယခုလ (မတ္လ) ၂၆ ရက္ေန႕တြင္ ေနာက္ထပ္ တႏွစ္သက္တမ္း အတြက္ အစိုးရႏွင့္ နဂါးမင္း ကုမၸဏီအၾကား စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

" ဦးဇင္းတို႕က ေနာက္ထပ္ စာခ်ဳပ္ မခ်ဳပ္ဆိုမွီမွာ ကုမၸဏီဆီကို စာေရးအေၾကာင္းၾကားထားတယ္။ တကာ ဦးေက်ာ္ညႊန္႕ ဆီကေတာ့ ဘာမွ အေၾကာင္းျပန္ၾကားတာမ်ိဳး မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႕ ေတာင္းဆိုတာကို မလိုက္ေလ်ာ့ရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ထိ တိုင္ၾကားမယ္။ တစ္ဆင့္ျပီး တစ္ဆင့္ လုပ္သြားမယ္။ တစ္ေန႕ လုပ္အားခ က်ပ္ ၁၀၀၀ ေတာင္ မရတဲ့ ဦးဇင္းတို႕ ေဒသက လူေတြ ဒီသေဘၤာခ ေစ်းၾကီးတာေၾကာင့္ ေတာ္ေတာ့ကို အခက္ၾကံဳေနရပါတယ္" ဦးဇင္း ေသာမက ေျပာသည္။

အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး နဂါးမင္း ကုမၸဏီသို႕ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရန္ၾကိဳးစားေသာ္လည္း ဆက္သြယ္၍ မရရွိခဲ့ပါ။

ယခုကဲ့သို႕ သေဘၤာခ ေစ်းၾကီးသြားသျဖင့္ ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခက္အခဲကို ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာဆိပ္မွ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအား ေမးၾကည့္ရာ သူက ယခုလို ေျပာသည္။

" စစ္ေတြနဲ႕ ဘူးသီးေတာင္အၾကားမွာ ခရီးသြားမယ္ဆိုရင္ ကားလမ္းလည္း မရွိတဲ့ အတြက္ ဒီေရလမ္း တစ္ခုတည္းကိုဘဲ အားကိုးသြားေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုလို ျပည္သူေတြ အားကိုးအားထားျပဳေနရတဲ့ လမ္းကို အစိုးရက ပုဂၢလိက လက္ကို အပ္လိုက္တဲ့ အတြက္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီက သူတို႕ တစ္ခုတည္းရဲ႕ အက်ိဳး အျမတ္ကုိ ၾကည့္ျပီး သေဘၤာခ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ကို က်ပ္ ၃၀၀၀ ထိတင္လိုက္ပါတယ္။ ဒီေငြဟာ တတ္ႏိုင္တဲ့ သူေတြ အတြက္ ဘာမွ မဟုတ္ေပမယ့္ လက္လုပ္ လက္စားေတြ အတြက္ မတတ္ႏိုင္တဲ့ ေငြေၾကး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရေသ့ေတာင္၊ ေညာင္ေခ်ာင္းတို႕ကေန ဘူးသီးေတာင္တို႕ ေမာင္ေတာတို႕ကို လာျပီး ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေတြ လာေရာင္းတဲ့ သူေတြလည္း လာမေရာင္း ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သူတုိ႕ ေတာ္ေတာ္ကို အခက္အခဲျဖစ္သြားပါတယ္" ဟု ေျပာသည္။

ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕ေပၚမွ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ေခ်ကလည္း သူ႕အျမင္ကို ယခုလို ေျပာသည္။

" အစိုးရက ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ရခိုိင္ျပည္နယ္မွာ လူထုေတြအတြက္ ဘာမွ တာ၀န္ယူ လုပ္ေပးခ်င္တဲ့ ဆႏၵမရွိဘူးလို႕ ေျပာလို႕ ရတယ္။ အစိုးရဘက္က နစ္နာမယ့္ အလုပ္ဆိုရင္ ပုဂၢလိက လက္ကို လြဲေပးလိုက္တာခ်ည္းပါဘဲ။ လွ်ပ္စစ္မီး ဆိုရင္လည္း အျမတ္ မရွိေတာ့ ပုဂၢလိက လက္ကို လြဲေပးထားတယ္။ ဒီသေဘၤာလိုင္းဆိုရင္ ဒီေလာက္ လူသြား လူလာမ်ားတာကို အစိုးရက အျမတ္ကို ၾကည့္ျပီး ပုဂၢလိက လက္ထဲကို ထိုးအပ္ထားလိုက္တယ္။ ျပည္သူေတြ ဒုကၡဘယ္လို ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ သူတို႕ မစဥ္းစားဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရ အေပၚ ဘယ္ျပည္သူမွ အားမကိုးဘူး။ မေလးစားဘူး" ဟု သူက ေျပာသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းကို အစိုးရလက္ထဲ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိရန္အတြက္ သူတို႕ဘာသာ သူတို႕ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ျပီး ျပည္သူ လူထုအား စည္းရံုးျပီး လူထု လူပ္ရွားမူ ျပဳလုပ္ကာ ေတာင္းဆိုသြားရန္ ေလာေလာဆယ္တြင္ အစီအစဥ္ မရွိေၾကာင္း ဦးေသာမက ေျပာၾကားသြားသည္။


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.: နိရဥၥရာမွ သတင္း

ပုိ႕စ္တင္သူ ။.............။ younger on Monday, 26 March 2012
ေခါင္းစဥ္အလိုက္ပို႕စ္မ်ား

0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )

အနႏ ၱအတုမရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

Mahidol University

International Buddhist Collage

ျမန္မာ E Books

ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာအလုပ္သားမားမ်ားအတြက္ ပညာေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား

MMSA ပရိတ္သတ္မ်ား

ယခင္ပုိ႔စ္အေဟာင္းမ်ား

အားေပးေနေသာ အေပါင္းသင္းမ်ား

There was an error in this gadget

International News

တိုင္းရင္းသားသတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

သတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

ဘေလာ့ဂ္မ်ားစုစည္းမႈ