MMSA ဘေလာ့စည္းမ်ဥ္းမ်ား

* ဘာသာ သာသနာနွင့္လူမ်ိဳးတုိ႕၏ ဂုဏ္ကုိ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေရးအသားမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားရန္၊
* အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္မွဳ႕ကုိ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးသားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* သာသနာႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ အဖြဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျငိဳးႏြမ္းေစတတ္ေသာ ပုံမ်ားကုိတင္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာမ်ားထက္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အက်ိဳးမ်ားေစႏိုင္ေသာ ပုံမ်ား စာမ်ားကုိသာ ေရးသားရန္၊
* MMSAသည္ ပညာေရးအဖြဲ႕စည္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ႏုိင္ငံေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အေရးအသားမ်ားကုိ ေရးျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မိမိတုိ႕ေလ့လာေနေသာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဗဟုသုတအလုိ႕ငွါ ေရးသား မွ်ေ၀ၾကရန္၊

ေက်ာင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္ အဆင့္မမီေၾကာင္း အမ်ိဳးသား ပညာေရးႏွင့္ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ (Office for National Education Standards and Quality Assessment မွ ဒါရိုက္တာက ေျပာဆိုလိုက္သည္။
 “ထိုင္းတႏိုင္ငံလုံးမွာ ေက်ာင္းေပါင္း ၂၂၉၅ ေက်ာင္းဟာ အရည္အေသြး စစ္ေဆးတဲ့အခါ အဆင့္ မမီတာကို ေတြ႔ရတယ္ဟု ဒါရိုက္တာ Channarong Pornrugroj က ေျပာဆိုခဲ့သည္။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးႏွင့္ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ (Office for National Education Standards and Quality Assessment အဖြဲ႔သည္ ထိုင္းႏုိင္ငံ တ၀ွမ္းရွိ ေက်ာင္းေပါင္း ၃၄,၀၄၀ ကို စစ္ေဆးရန္ ရွိၿပီး ေက်ာင္းေပါင္း ၇,၉၈၅ ေက်ာင္းကို စစ္ေဆးၿပီးျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းေပါင္း ၃၃၃ ေက်ာင္းသည္ အထူး ေကာင္းမြန္သည့္ အဆင့္တြင္ ရွိၿပီး၊ ၅၃၅၇ ေက်ာင္းသည္ အသင့္ ေကာင္းမြန္ သည့္ အဆင့္တြင္ ရွိကာ၊ ၂၂၉၅ ေက်ာင္းသည္ အဆင့္ မျပည့္မီသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဆင့္ မမီေသာ ေက်ာင္းမ်ားသည္ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းငယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ၿပီး ေ၀းလံသည့္ ေဒသမွ ေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ရသည္။
ဒါရိုက္တာ Channarong Pornrugroj က ေျပာဆိုရာတြင္ အဆင့္ မမီရျခင္းသည္ ဆရာမ်ား မျပည့္စုံမႈႏွင့္ ဆရာမ်ားသည္ သင္ၾကားေရး နည္းစနစ္ကို နားမလည္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။
တကၠသိုလ္မ်ား၏ အရည္အေသြးႏွင့္ ဆရာမ်ား၏ အရည္အခ်င္းကိုပါ စစ္ေဆးခဲ့သည္။ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းေပါင္း ၇၂ ေက်ာင္းကို စစ္ေဆးခဲ့ရာ ၄၅ ေက်ာင္းမွာ အရည္အေသြး ျပည့္မီေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည္။ Office of the Higher Education Commission (Ohec) ၏ အေထာက္အထားမ်ားအရ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ ဆရာ ၅၆၉၇၈ ဦး ရွိသည့္အနက္ ၃၈၂၃၈ ဦးမွာ သင္ၾကား ေရး အေတြ႔အႀကဳံတြင္ အကန္႔အသတ္ ရွိေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့သည္။
ဆရာမ်ား၏ သင္ၾကားေရးဆိုင္ရာ အေတြ႔အႀကဳံနည္းပါးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္မိေၾကာင္း တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြး ျမင့္မားလာေရးအတြက္ သုေတသန ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ေငြေၾကး ေထာက္ပ့ံရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ထိုင္းအစိုးရသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အာစီယံ စီးပြားေရးဇုန္ မတိုင္မီ ႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာေရးကို အထူး ဂရုတစိုက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ 
ေမာကၡႏုိင္ငံတကာ ပညာေရးသတင္း

ပုိ႕စ္တင္သူ ။.............။ ေမာင္သိရီ on Saturday, 21 July 2012
ေခါင္းစဥ္အလိုက္ပို႕စ္မ်ား

0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )

အနႏ ၱအတုမရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

Mahidol University

International Buddhist Collage

ျမန္မာ E Books

ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာအလုပ္သားမားမ်ားအတြက္ ပညာေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား

MMSA ပရိတ္သတ္မ်ား

ယခင္ပုိ႔စ္အေဟာင္းမ်ား

အားေပးေနေသာ အေပါင္းသင္းမ်ား

There was an error in this gadget

International News

တိုင္းရင္းသားသတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

သတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

ဘေလာ့ဂ္မ်ားစုစည္းမႈ