MMSA ဘေလာ့စည္းမ်ဥ္းမ်ား

* ဘာသာ သာသနာနွင့္လူမ်ိဳးတုိ႕၏ ဂုဏ္ကုိ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေရးအသားမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားရန္၊
* အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္မွဳ႕ကုိ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးသားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* သာသနာႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ အဖြဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျငိဳးႏြမ္းေစတတ္ေသာ ပုံမ်ားကုိတင္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာမ်ားထက္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အက်ိဳးမ်ားေစႏိုင္ေသာ ပုံမ်ား စာမ်ားကုိသာ ေရးသားရန္၊
* MMSAသည္ ပညာေရးအဖြဲ႕စည္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ႏုိင္ငံေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အေရးအသားမ်ားကုိ ေရးျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မိမိတုိ႕ေလ့လာေနေသာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဗဟုသုတအလုိ႕ငွါ ေရးသား မွ်ေ၀ၾကရန္၊

ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠ႒သည္ မွတ္စုမွတ္တမ္းမ်ားကို ကိုင္ယူၿပီးေဟာေျပာမည့္ေနရာသို႔ သြားသည္၊ ေရာက္လွ်င္ ပရိသတ္ကို တည္ၾကည္ခန္႔ျငားစြာ ၾကည့္လိုက္သည္၊

ေထာင္ေသာင္းခ်ီေသာ ပရိသတ္မွာ အပ္က်သံပင္ ၾကားရမတတ္။ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ေနေလသည္။
အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ ပရိသတ္မွာ ဆရာေတာ္ကို အားကိုးတႀကီးျဖင့္ ၾကည့္ေနၾကေလသည္။
ဦးသာဒင္တင္ျပသြားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ လူၿပိန္း ေတြးေတြးလွ်င္ အလြန္အခ်က္ပိုင္ေနသည္။
ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ဗဟုႆုတ ႂကြယ္သူမ်ဳိး စာေပပရိယတၱိ မကၽြမ္းက်င္သူ တို႔အဖို႔ ျပန္လည္ေခ်ပရန္ မလြယ္ကူေပ။ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠ႒ ျပန္လည္ေခ်ပနုိင္ပါမည္လား-ဟူ၍ စိုးရိမ္ေနၾကၿပီး သံသယစိတ္လည္း၀င္ေနၾကသည္။ ခ်င္းခရစ္ယာန္ပရိသတ္ကား ဦးသာဒင္၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ဆရာေတာ္ အရွင္ဥကၠဌမည္သည့္နည္းနွင့္မွ် ေခ်ပနိင္မည္ မဟုတ္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္ေနပံုရသည္၊ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုေခ်ပမလဲဆိုတာကို သိခ်င္ေနၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မ႑ပ္ႀကီးတစ္ခုလံုး အျပည့္ရွိေသာ ပရိသတ္ ႀကီးမွာၿငိမ္ေနၾကေလသည္။
ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠ႒သည္ ေရွးဦးစြာ အသံတိုးတိုးျဖင့္ စတင္ၿပီး တေျဖးေျဖးနွင့္ အသံကိုျမွင့္တင္ၿပီး
ေျပာသည္။ ၾကည္လင္ျပတ္သားေသာ အသံ၀ါႀကီးက ပရိသတ္ကို လြမ္းၿခံဳထား ေလသည္။
အရွင္ဥကၠဌ၏ ေခ်ပခ်က္“သဘာပတိႀကီးႏွင့္တက ြ လူႀကီးလူေကာင္းအေပါင္းတ ို႔ …….. ဒီေန႔ဒအီ ခ်ိန ္ ဒီဘာသာ၀ါဒၿပိဳင္ပြဲႀကီးမွာခရစ္ယာန္ ဓမၼဆရာမ်ားနဲ႕ အမိျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရင္ေသြးအစစ္ျဖစ္ၾကတဲ့ ျမန္မာ၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္စတဲ့မ်ဳိးတူဘာသာကြဲမ်ားကို ယခုလို ေတြ႕ရလို႔ ဦးပဇင္းအလြန္ပင္ ၀မ္းေျမာက္ပါတယ္”
“အေနာက္ဖက္နုိင္ငံမ်ားမွာ ဦးပဇင္းတို႔ သြားေရာက္ၿပီး ဗဟုႆုတ ရွာေဖြေနစဥ္အခါက အဂၤလိပ္၊ အေမရိကန္,ကုလားစတဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ အေတာ္ခပ္မ်ားမ်ားနဲ႕ ေတြ႕ဆံုခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘာသာေရးႏွီးေႏွာပြဲႀကီးမ်ားကိုလည္း မ်ားစြာပ ဲ ႀကံဳႀကိဳက္ခဲ့ဖူးပါတယ”္
“ဒီျမန္မာျပည္ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ျပည့္ကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေသြးရင္းသားရင္းျဖစ္တဲ့ ခရစ္ယာန္ဆရာမ်ားနဲ႕
ေတြ႔ဆံုရမႈ နည္းပါးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ေန႔ေတြ႕ရပါေစဆိုတဲ့ ဆႏၵအာသီသႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္
ေတာင့္တခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ဟာျဖင့္ ဦးပဇင္း ဆႏၵျပည့္၀တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္လို႔ ဦးပဇင္းေမွ်ာ္ မွန္းေတာင့္တ
တဲ့အတိုင္း ႀကံဳရပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာအယူမတူညီတဲ့ ေသြးတူ သားတူ မ်ဳိးတူမ်ားနဲ႕ ေဆြးေႏြးရလို႔
ဦးပဇင္း၀မ္းသာပါတယ္၊ ဒီပြဲသဘင္ႀကီးမ်ဳိး ေပၚေပါက္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးၾကတဲ့ ဒီေက်ာက္ကြင္းရြာနဲ႕
ပတ၀္ န္းက်င္က လူမ်ားကိုလည္း အထူးပ ဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ အရံႈးအႏငို ္အျဖစ္နဲ႕ ထားၿပီး ယခုလ ို
ေျပာရတာေတာ့ ဘယ္လိုေနမယ္ မသိပါဘူး။ ဦးပဇင္းအဖို႔ ေျပာရရင္ တစ္သက္တစ္ခါ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးႀကံဳဖို႔
အလြန္ျဖစ္ေတာင့္ျဖစခ္ ဲ၊ ႀကံဳေတာင ့္ ႀကံဳခ ဲ ပြဲႀကီးလ ို႔ ထင္ပါတယ္….။
“အယူအဆတူတာ မတူတာ အပထားၿပီး အမွန္တရားက ို ယခုလိုတင္ျပေဆြးေႏြးရျခင္းကိုပ ဲ ဦးပဇင္းအေနနဲ႕၀မ္းေျမာက္မဆံုး ျဖစ္ရပါတယ္”။
“ခုနက ခရစ္ယာန္ဘာသာဘက္က ေဟာေျပာသြားတဲ့ ဓမၼဆရာႀကီး ဦးသာဒင္နဲ႕ ဦးပဇင္းတုိ႔ဟာ
အရင္က တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မသိကၽြမ္းခဲ့ၾကဘူးပါ။ ဒီေရာက္မွ ေတြ႕ျမင္ဖူးၾကတာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအာဃာတ မရွိၾကဘူးဆိုတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ အခုပြဲသဘင္ကို တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ပရိသတ္ကိုေျပာခ်င္တာက ပုဂၢိဳလ္သေဘာထက္ ဓမၼသေဘာသက္သက္ကိုသာ ဦးစားေပးၿပီး စဥ္းစားၾကဖို႔
ဦးပဇင္းေမတၱာရပ္ခံပါသည္။ လူတိုင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္အသိ ကိုယ္ပိုင္ ဉာဏ္ပညာ၊ ကိုယ္ပို္င္ ေ၀ဖန္ခ်က္၊
ခံယူခ်က္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့ ကိုယ္ပို္င္အသိ ဉာဏ္နဲ႕စဥ္းစားဆင္ျခင္ ေ၀ဖန္ၿပီး
ဘယ္တရားဟာျဖင့္ သဘာ၀က်မက်၊ ယုတၱိရွိ မရွိ၊ မွန္ မမွန္ဆိုတာကို ကုိယ္တုိင္ သေဘာေပါက္ၿပီး
ကိုယ္ပို္င္ဉာဏ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခံယူတာဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုး အမွန္ကန္ဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္”။
“ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာႀကီး ဦးသာဒင္က စာေပပရိယတၱိ တတ္ကၽြမ္းသူလို႔ နာမည္ႀကီးေနေတာ့ ဗုဒၶနဲ႔
ဗုဒၶတရားေတာ္အစစ္မ်ားကို ေ၀ဖန္ေဟာေျပာမလားလို႔ ဦးပဇင္းက ေမွ်ာ္လင့္ေနတာ, ယခု ဦးသာဒင္ေဟာေျပာေ၀ဖန္သြားတာေတြဟာ ဗုဒၶႏွင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္အစစ္မ်ားကို ေဟာေျပာေ၀ဖန္သြားတာ မဟုတ္ဘဲႏွင့္သီဟိုဠ္စာေရးဆရာေတြ ေရးသားသြားတဲ့ စာေတြကိုခ်ည္း ေဟာေျပာေ၀ဖန္သြားတာကုိ ေတြ႕ရတဲ့အတြက္အလြန္ပဲ အ့ံအားသင့္မိပါတယ္ ….”။
“သဘာပတိႀကီး ဦးေရႊမွန္ႏွင့္တက ြ ယခုဒီကိုၾကြေရာက္လာၾကတ ဲ့ ခရစယ္ ာန္ဓမၼဆရာ ေတာ္ေတာ ္
မ်ားမ်ားဟာ မူလက ဗုဒၶဘာသာ၀င္၊ အခုဦးပဇင္းတုိ႕လို ဘုန္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ပိဋကတ္စာေပ
မ်ားကို သင္ယူေလ့လာခဲ့သူမ်ားဟု ဦးပဇင္းယံုၾကည့္ပါတယ္”။
“ဓမၼဆရာႀကီးမ်ား သိၾကတဲ့အတိုင္း ဗုဒၶဘာသာစာေပေလာကမွာ မူလဘုရားေဟာ ေဒသနာရင္းက
တစ္ရပ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာစတဲ့ သီဟိုဠ္စာေရးဆရာမ်ားနဲ႕ စာေပပညာရွိမ်ား ေရးသားထားေသာ
ေဒသနာအမ်ဳိးမ်ဳိးက တစ္ရပ္။ အဒဲ ီလ ို ေဒသနာႏွစ္ရပ ္ ႏွစ္မ်ဳိး ႏွစ္စားရိွတယ္ဆိုတာက ို ခြဲျခားမသိဘ ဲ အားလုံးကိုတစ္မ်ဳိးတစားတည္း ထားၿပီးေတာ ့ အဲဒါေတအြ ားလုံးဟာ ဗုဒၶဘုရားရဲ႕တရားေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္လိုဓမၼဆရာမ်ားက ယူဆဟန္ တူၾကပါတယ္။ စာေပသင္ကာမတၱ၊ ဖတ္ကာမွ် မတၱသာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၀ီမံသ၊၀ိစာရဏ၊ ၀ိဘဇၨ (စုံစမ္း၊ စိစစ္၊ ခြဲျခားေ၀ဘန္တတ္တဲ႔ဉာဏ္) ဆိုတာေတြ မရွိခဲ့တဲ့အျပင္ မိမိ၏ကိုယ္ပို္င္ဉာဏအ္ ေတြးအေခၚကိုလည္း အသုံးျပဳခဲ့ပုံမရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီဆရာႀကီးေတ ြ ဗုဒၶဘာသာကိုစြန္႔ၿပီး ခရစ္ယာန္ထဲကူးသြားၾကတာကို ဦးပဇင္း မအံ့ၾသပါဘူး”။“ဒီလို ျဖစ္ရတာ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ မူလကတည္းက ဒီဆရာႀကီးေတြဟာ ဗုဒၶနဲ႕ ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္အစစ္ကို မသိနားမလည္ဘဲနဲ႕ သိနားလည္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစားဘဲနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဒကာ/ဒကာမေတြရဲ႕ဆြမ္းကို ညာစားေနတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ ဗုဒၶအစစ္ရဲ႕တရားေတာ္အစစ္ကို မသိနားမလည္သလိုအခုလည္းပဲ ခရစ္ယာန္ဘာသာရဲ႕ တရားအစစ္ကို မသိ နားမလည္ ဘူးဆိုတာ သူတို႔ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ေတြကသက္ေသခံေနပါတယ္။ အဲဒီလုိဆိုရင္ ဒီဆရာႀကီးေတြဟာ ခရစ္ယာန္ဘက္ကိုပါ ဆက္ၿပီး ညာေနၾကတဲ့ဓမၼဆရာႀကီးေတ ြ ျဖစ္သြားမွာက ို ဦးပဇင္းစိုးရိမ္မိပါတယ”္ ။
ဤေနရာအေရာက္တြင္ ဆရာေတာ္က ၿပံဳးၿပံဳးကေလးေျပာျပလိုက္ရာ ပရိသတ္ႀကီးမွာ အိပ္ငိုက္ေနရာမွ
လန႔္ႏိုးသြားသည့္အလား ၿငိမ္သက္ေနရာမွ `၀ါး´ကနဲ ပြဲက်သြားေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာပရိသတ္ကား အားတက္လာေလသည္။
“ဗုဒၶ၀င္ကို ဆရာဦးသာဒင္က ေ၀ဖန္သြားတဲ့ေနရာမွာ ပဋိသေႏၶအခန္းစၿပီး ဗုဒၶကုိ တြယ္သြားပါတယ္။
ကေလးေတြ စကားနုိင္လုေျပာသလို ေျပာစတမ္းသာဆိုရင္ ဗုဒၶဘုရားအေလာင္းရဲ႕ ခမည္းေတာ္နဲ႕
မယ္ေတာ္ဟာ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ မိဖုရား။ ဆရာႀကီးတုိ႔ရဲ႕ဘုရား ေယရႈရဲ႕ အေဖနဲ႕အေမက ဘယ္သူေတြလဲ?
ဘယ္တိုင္းျပည္က ဘုရင္နဲ႕မိဖုရားလည္းလို႔ ေျပာခ်င္ေျပာႏုိင္တာေပါ့။ ဆရာဦးသာဒင္ကို ဦးပဇင္းေမးပါရေစ။
အဲဒီဗုဒၶ၀င္မွာ ပါတဲ့အတိုင္း ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္တုန္းက ေဟာခဲ့တယ္ဆိုတာကို
အေထာက္အထားအခိုင္အလံုနဲ႕ေျပာနုိင္ပါသလား? အခုိင္အလံုျပနုိင္ပါသလား? အခို္င္အလံုျပနုိင္ရင္
ဦးပဇင္းမွားေၾကာင္း ဦးသာဒင္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါ့မယ္။ အမွန္က ဗုဒၶ၀င္ဆိုတာ ဗုဒၶ၀ံသ အ႒ကထာကို
ျမန္မာလိုျပန္ၿပီး ေရးထားတဲ့ က်မ္းပါ? ေရးသားသူကေတာ့ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္ အရွင္ဗုဒၶဒတၳပါ၊
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္မွာ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ပါဠိပညာရွင္ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္သာ
ျဖစ္ပါတယ္}။
“နလာဋ ဓာတု၀င္၊ မဟာ၀င္၊ ဒီပ၀င္၊ ေဗာဓိ၀င္၊ ဒါ႒ဓာတု၀င္-ဆိုတာေတြကိုလည္း သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္
အရွင္မဟာနာမ-ဆိုသူက ေရးသားခဲ့တာပါ။ အဒဲ ီစာေတြန ဲ႔ တစ္ခ်ဳိ႕အ႒ကထာ၊ ဋီကာေတြကို
တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရႈၿပီးေတာ့ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ျဖစ္တဲ့ က်ည္းသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္က (ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း)
ကို ေရးသားျပဳစုခဲ့တယ္၊ ေနာက္ (မာလာလကၤာရ)တို႔ (တထာဂတဥဒါနဒီပနီ)တို႔ ဆိုတာေတြလည္း
ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီက်မ္းက စကားေတြကို ဦးသာဒင္က ဗုဒၶဘုရားေဟာပါ-ဆိုၿပီး ေ၀ဖန္သြားတာကို
ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ႏွင့္ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ အ႒ကထ, ဋီကာ-စတာေတြကို
အတူတူႀကီးပဲ ထင္ၿပီး ေျပာေနၾကရင္ေတာ့ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အလြန္မွားပါလိမ့္မယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာခဲ့ဘူးဆိုတာ ျပရာေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဦးသာဒင္တို႔ အင္မတန္
အထင္ႀကီးတဲ့ အေနာက္တိုင္းက ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ပညာရွင္ေတြထဲက ဗုဒၶဘာသာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကိုေစ့ေစ့စပ္စပ္ႀကီး ေလ့လာမိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ဟာဗုဒၶဘုရားေဟာအစစ္၊ ဘယ္ဟာက ေနာက္စာေရးဆရာရဲ႕ လက္ရာပဲဆိုတာက ို ခြဲျခားႏငို ္ၿပီးေတာ ့ ဗုဒၶဘာသာသ ို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ၾကတာေတ ြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္၊ အဲဒါက ို ဦးသာဒင္တ ို႔ အထူးသတိျပဳဖို႔ ေကာင္းပါတယ”္ ။
“စိႏိၱတ ံ သတၱသေခ်ၤယ-ံ အစရိွတ ဲ့ ဂါထာဟာ ဇာတတၱကီ, ေသာတတၱက-ီ က်မ္းေတ ြ ထဲမွာပါတာ၊
ပိဋကတ္ေတြထဲမွာပါတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးတို႔ ၀ိပါက္ေတာ္(၁၂)ပါးတို႔ ဆိုတာ၊ တာ၀တႎသာ
နတ္ျပည္ ကိစၥဆိုတာ စာေရးဆရာရဲ႕လက္ခ်က္ေတြပါ၊ ဘုရားေဟာမဟုတ္ပါဘူး။ သစၥက ပုရဗိုဇ္ႏွင့္ ဗုဒၶဟာ
အနတၱ၀ါဒကိစၥ ေမးတာ သစၥက-အားလံုးကို ၀န္ခံရတယ္။ အနတၱသာ မွန္ပါတယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္း
သိၾကားမင္းပါလာတာက ျဗဟၼဏ၀ါဒီေတြ ထိုးထည့္ေပးတာ၊ ဗုဒၶနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး”။
“ပထမဆံုး ဘုရားဘယ္သူ ဗ်ာဒိတ္ေပးသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဆရာႀကီးတို႕ရဲ႕ ထာ၀ရဘုရားကို
ဘယ္သူဖန္ဆင္းသလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႕ပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဦးသာဒင္တို႔ ဓမၼာဆရာေတြဟာ ပိဋကတ္ကို
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာခဲ့ပံုမရပါဘူး။ သုေတသနလုပ္ဖို႔ဆိုတာေတာ့ အေတာ္ကေလး
ေ၀းပံုရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ဗုဒၶရဲ႕တရားေတာ္အစစ္နဲ႔ စာေရးဆရာေတြရဲ႕စာကို အားလံုးအတူတူပဲလို႔
ေျပာတာေပါ့။ အဲဒီလိုေျပာၾကစတမ္းဆိုရင ္ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ သမၼာက်မ္းစာေတြကိုလည္း ေျပာစရာေတ ြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္”။
“ဥပမာ……. ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၃၅၀-ခုႏွစ္ေလာက္ ပထမဆံုး အဂၤလိပ္ဘာသာအျဖစ္ ျပန္ဆိုေရးသားတဲ့
(၀င္ကလစ္ဖ္)ရဲ႕ `ဘိုင္ဘလ္´ ေခၚတဲ့ သမၼာက်မ္းစာကို `တင္ေဒလ္း´ ရဲ႕ ေနာက္မွ ေပၚတဲ့ သမၼာက်မ္းစာနဲ႔
တိုက္ၾကည့္ရင ္ ကြဲလြဲေနတာေတ ြ အမ်ားႀကီးရိွေနတာက ို ေတြ႕ရပါ့မယ္။ အဲဒီလို `ဗားေဒးလ´္ ရဲ႕ သမၼာက်မ္းစာကလည္း တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနျပန္တယ္။ အဲဒီလိုကြဲလြဲခ်က္ေတြကို မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ပဲနဲ႕ အကုန္လံုးကိုသိမ္းက်ဳံးၿပီး ခရစ္ေတာ္က ဒီအတိုင္းေဟာခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဦးသာဒင္တို႔ ႀကိဳက္ၾကပါ့မလား” ။
“တင္ေဒးလ္”ရဲ႕သမၼာက်မ္းစာကိုလည္း ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၅၆၀-ေလာက္မွာ `မိုင္းအလ္စ္
ကိုဘားေဒးလ္´က ၿပီးေတာ ့ ျပဳျပင္ေရးထားတာက ို ေတြ႕ရျပန္တယ္။ အဲဒီႏွစ ္ ေလာက္မွာပ ဲ ဒီဆရာေတြရဲ႕ေရးသားခ်က္ေတြဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ တရားမ်ားကို ယုတၱိကင္းမဲ့ေစတယ္။ လြဲမွားေစတယ္-ဆိုၿပီးေတာ့ ဂ်ာမနီက`မာတင္လူသာ´ တို႔က ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ျပင္ၿပီး ေရးတာကိုလည္း ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ` တင္ေဒးလ္´က ၊`ဟီးဘရူး´က်မ္းကို အေျခခံၿပီး ေရးတဲ့ `ဘိုင္ဘလ္´ထဲမွာ `ေဂ်ရုဆလင္´ၿမိဳ႕ႀကီးကို သမုဒၵရာႏွင့္ေရလြမ္းသတ္တယ္လို႔ ေရးတဲ့အခန္းကို `မာတင္လူသာ´တို႔က မႀကိဳက္ၾကဘူး။ ဒါနဲ႕ဒီအခန္းကို ျပဳျပင္ၿပီးေရးလိုက္ၾကတယ္”။

...............
အမွာ။ ။ဤဘာသာေရးေဟာေျပာပြဲ စာတမ္းသည္ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ျမန္မာျပည္မွာ တရား၀င္ တကယ္ျဖစပ္ ်က္ခ႔ေဲ သာ ေဟာေျပာပြဲ စာတမ္းျဖစပ္ ါတယ္။ ရည္ရယ္ခ်က္ ။ဤေဟာေျပာပစြဲ ာတမ္းက ို တင္ရျခင္းသည္ ဒီစာတမ္းကို ေလ႔လာဖတ္႐ႈၿပီး မိမိတို႔ အေနႏွင့္ ရခလဲ ွတ႔လဲ ႔ဘူ ၀ ရလာတဲ့အခါ ဘယ္အရာကို မဆို သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ားမွာ လမ္းမဆံုးေစပဲ ကိုင္ပို္င္ စူစမ္းဆင္ခ်င္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္တဲ႔ ဉာဏ္ရေအာင္ လုပ္ၿပီး ဘာသာေရး လူမႈေရး အသိပညာတုိးပြားေစရန္ ရည္ရယ္ပါသည။္ -----------------------ပညာသဘာ အာဘာ နတၳိ------------------------ 

..........ေရွ႕ဆက္ရန္........>>>

ပုိ႕စ္တင္သူ ။.............။ လျခမ္းျမီ on Monday 14 February 2011
ေခါင္းစဥ္အလိုက္ပို႕စ္မ်ား

0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )

အနႏ ၱအတုမရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

Mahidol University

International Buddhist Collage

ျမန္မာ E Books

ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာအလုပ္သားမားမ်ားအတြက္ ပညာေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား

MMSA ပရိတ္သတ္မ်ား

ယခင္ပုိ႔စ္အေဟာင္းမ်ား

အားေပးေနေသာ အေပါင္းသင္းမ်ား

International News

တိုင္းရင္းသားသတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

သတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

ဘေလာ့ဂ္မ်ားစုစည္းမႈ