ေရကန္ ကို ျမင္ ေသာ အခါ ဓားျပ သည္ ပစၥည္း၀ွက္ ရမည့္ ေနရာကို ျမင္သည္။ တံငါသည္ ငါးဖမ္း ေကာင္းမည့္ ေနရာကို ျမင္သည္္။ မုဆုိးသည္ သားေကာင္ ေရေသာက္ဆင္း မည့္ေနရာ ကို ျမင္သည္။ ဤအျမင္မ်ား ကို ေလာက အျမင္မ်ား ဟု ေခၚသည္။ မိမိ စြဲလန္းရာ အတိုင္း ျမင္ေလ့ရွိ သျဖင့္ ပပဥၥ အျမင္မ်ား ဟုလည္း ေခၚသည္။
အစြဲကို ပါဠိလို ဥပါဒါန္ ဟုေခၚသည္။ ေလာကတြင္း လူသားမ်ား သည္ ဤအစြဲ ဥပါဒါန္နွင့္သာ ေနၾကသည္ မ်ားသည္။ သာမန္ အားျဖင့္ (တမင္ အားထုတ္ မွု မျပဳဘဲ ေနလွ်င္) မိမိ၏ ကိုယ္ပိုင္ အစြဲအလန္းကုိ ေပ်ာက္ကင္း ေအာင္ ျပဳဖို႔ မျဖစ္နိုင္။
လူ၏ ဥပါဒါန္ အစြဲ အလန္း သည္ လူ၏ အမွန္တရား သိျမင္မွု ကို တိုက္ရုိက္ ခ်ဳပ္ျခယ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တရား ျမတ္နုိး သူမ်ားသည္ အစြဲ ကင္းေအာင္ ေနေလ့ ရွိၾကသည္။ သို႔မဟုတ္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေသာ ကာလ၌ အစြဲ ကင္းေအာင္ ေနဖို႔ ၾကိဳးစား ၾကရ သည္။ ဖြင့္ထားေသာ စိတ္ျဖင့္ ေလာကကုိ သုံးသပ္ရန္ ၾကိဳးပမ္း ၾက ရသည္။
သမုိင္း ဆရာ သည္ သမိုင္းကို ေလ့လာ ေသာ အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ သိပၸံ ပညာရွင္ သည္ သိပၸံ စမ္းသပ္မွု မ်ားျပဳေသာ အခါ ၌ လည္းေကာင္း၊ ဆရာ၀န္ သည္ ေဆးကုသမွု ျပဳေသာ အခါ၌ လည္းေကာင္း မိမိ၏ ရာထူး ဂုဏ္အင္၊ လူမ်ိဳး၊ နိုင္ငံကို ေဘးခ်ိတ္ ၍ အမွန္တရား ရွာေဖြသူ သာမန္ လူသား၏ မ်က္လုံးျဖင့္ ၾကည့္ရ သည္။ ၎ကို အဂၤလိပ္ လုိ (open mind) ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာလို ဖြင္႔ထားေသာ စိတ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ပါဠိလုိ ယထာဘူတ ဥာဏ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေခၚဆို ၾကသည္။ ေလာက အလယ္ ၌ သမုိင္းအျမင္ မ်ား၊သိပၸံ အျမင္မ်ား ကို ခ်ျပသည့္အခါ အစြဲမ်ား ေဘးခ်ိတ္၍ အရွိအတုိင္း သုံးသပ္ ျပနုိင္မွသာ အရာေရာက္ သည္။
တဖန္ သမိုင္းဆရာ ၏ အစြဲကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း၊ သိပၸံ ပညာရွင္ ၏ အစြဲ ကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း ဆရာ၀န္၏ အစြဲ ကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း ရုပ္တရား နာမ္တရား တုိ႔ အေပၚ ၌ ငါဟု စြဲလန္းျခင္း ကား မကင္းေသး သျဖင့္ ခိုင္ျမဲ တည္ၾကည္ ေသာ အစြဲ ကင္းမွု ဟူ၍ကား အျပတ္ မေျပာနိုင္ ေသး။ တစုံတရာ ေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ မူလဘူတ အေျခခံ ခဲ့ေသာ အမွန္ လမ္းမွ ေသြဖယ္ နုိင္ေသး သည္။
ဘုရား၊ ရဟႏၲာ၊ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ကား ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔ အေပၚ၌ ငါ ဟု စြဲလန္းျခင္း အလွ်င္းကင္း ေပ်ာက္သျဖင့္ ေလာက၌ အခုိင္ျမဲ အတည္ၾကည္ ဆုံးေသာ အစြဲကင္းသူမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။ ဘာသာစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ မရွိသျဖင့္ သမာသမတ္ အက်ဆုံး တရားသူၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။ ေလာဘစြဲ၊ ေဒါသစြဲ၊ ေမာဟစြဲ မရွိသျဖင့္ အနက္ရွုိင္း ဆုံးေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး သမားၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။
ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ဘုရား.. သံသရာ တစ္ခြင္ ၾကဥ္လည္ သမွ် ဘုရား တပည့္ေတာ္ ၏ စိတ္နွလုံးကုိ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန္မာန တရားမ်ားျဖင့္ ေသာ့ခတ္ မထားဘဲ ဖြင့္ထားေသာ စိတ္နွလုံး ျဖင့္သာ ေလာက အက်ိဳးကို သယ္ပုိး နုိင္ေသာ သူ ျဖစ္ရ ပါလုိ၏။ အဆုံးစြန္ ေသာဘ၀၌ ရုပ္တရား နာမ္တရား တို႔၏ တုပ္ေနွာင္ ခ်ည္ထုံး တတ္ေသာ အေနွာင္ အထုံးကို ျဖတ္ေတာက္ ၍ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါ လို၏ ဘုရား...
လူ၏ ဥပါဒါန္ အစြဲ အလန္း သည္ လူ၏ အမွန္တရား သိျမင္မွု ကို တိုက္ရုိက္ ခ်ဳပ္ျခယ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တရား ျမတ္နုိး သူမ်ားသည္ အစြဲ ကင္းေအာင္ ေနေလ့ ရွိၾကသည္။ သို႔မဟုတ္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေသာ ကာလ၌ အစြဲ ကင္းေအာင္ ေနဖို႔ ၾကိဳးစား ၾကရ သည္။ ဖြင့္ထားေသာ စိတ္ျဖင့္ ေလာကကုိ သုံးသပ္ရန္ ၾကိဳးပမ္း ၾက ရသည္။
သမုိင္း ဆရာ သည္ သမိုင္းကို ေလ့လာ ေသာ အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ သိပၸံ ပညာရွင္ သည္ သိပၸံ စမ္းသပ္မွု မ်ားျပဳေသာ အခါ ၌ လည္းေကာင္း၊ ဆရာ၀န္ သည္ ေဆးကုသမွု ျပဳေသာ အခါ၌ လည္းေကာင္း မိမိ၏ ရာထူး ဂုဏ္အင္၊ လူမ်ိဳး၊ နိုင္ငံကို ေဘးခ်ိတ္ ၍ အမွန္တရား ရွာေဖြသူ သာမန္ လူသား၏ မ်က္လုံးျဖင့္ ၾကည့္ရ သည္။ ၎ကို အဂၤလိပ္ လုိ (open mind) ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာလို ဖြင္႔ထားေသာ စိတ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ပါဠိလုိ ယထာဘူတ ဥာဏ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေခၚဆို ၾကသည္။ ေလာက အလယ္ ၌ သမုိင္းအျမင္ မ်ား၊သိပၸံ အျမင္မ်ား ကို ခ်ျပသည့္အခါ အစြဲမ်ား ေဘးခ်ိတ္၍ အရွိအတုိင္း သုံးသပ္ ျပနုိင္မွသာ အရာေရာက္ သည္။
တဖန္ သမိုင္းဆရာ ၏ အစြဲကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း၊ သိပၸံ ပညာရွင္ ၏ အစြဲ ကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း ဆရာ၀န္၏ အစြဲ ကင္းမွု သည္ လည္းေကာင္း ရုပ္တရား နာမ္တရား တုိ႔ အေပၚ ၌ ငါဟု စြဲလန္းျခင္း ကား မကင္းေသး သျဖင့္ ခိုင္ျမဲ တည္ၾကည္ ေသာ အစြဲ ကင္းမွု ဟူ၍ကား အျပတ္ မေျပာနိုင္ ေသး။ တစုံတရာ ေသာ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ မူလဘူတ အေျခခံ ခဲ့ေသာ အမွန္ လမ္းမွ ေသြဖယ္ နုိင္ေသး သည္။
ဘုရား၊ ရဟႏၲာ၊ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ကား ရုပ္တရား နာမ္တရားတုိ႔ အေပၚ၌ ငါ ဟု စြဲလန္းျခင္း အလွ်င္းကင္း ေပ်ာက္သျဖင့္ ေလာက၌ အခုိင္ျမဲ အတည္ၾကည္ ဆုံးေသာ အစြဲကင္းသူမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။ ဘာသာစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲ မရွိသျဖင့္ သမာသမတ္ အက်ဆုံး တရားသူၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။ ေလာဘစြဲ၊ ေဒါသစြဲ၊ ေမာဟစြဲ မရွိသျဖင့္ အနက္ရွုိင္း ဆုံးေသာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး သမားၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾက ေပေတာ့ သည္။
ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ဘုရား.. သံသရာ တစ္ခြင္ ၾကဥ္လည္ သမွ် ဘုရား တပည့္ေတာ္ ၏ စိတ္နွလုံးကုိ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန္မာန တရားမ်ားျဖင့္ ေသာ့ခတ္ မထားဘဲ ဖြင့္ထားေသာ စိတ္နွလုံး ျဖင့္သာ ေလာက အက်ိဳးကို သယ္ပုိး နုိင္ေသာ သူ ျဖစ္ရ ပါလုိ၏။ အဆုံးစြန္ ေသာဘ၀၌ ရုပ္တရား နာမ္တရား တို႔၏ တုပ္ေနွာင္ ခ်ည္ထုံး တတ္ေသာ အေနွာင္ အထုံးကို ျဖတ္ေတာက္ ၍ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရပါ လို၏ ဘုရား...
.....................
0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )