ေလာကသား တု႔ိ အလုိအားျဖင့္ ခ်မ္းသာသည္ ခံစားအပ္ေသာ အရာအျဖစ္ မုခ်ရွိ၏။ ခ်မ္းသာကုိ ခံစားတတ္ေသာ ငါ၊သူတပါး၊ ေယာက်ာ္း၊မိန္းမ၊ ပုဂၢိဳလ္၊သတၱ၀ါသည္ ရွိ၏။ ထုိအျမင္ကုိ အေျခခံ၍ ေလာကသား တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာကို ေတာင့္တၾက၏။ ေတာင့္တ သည့္ ခ်မ္းသာ ကိုကုိယ္တုိင္ ကုိယ္က် ခံစားနုိင္ရန္လည္း ရွာေဖြ ၾကရသည္။
အခ်ိဳ႔အတြက္ ခ်မ္းသာသည္ စည္းစိမ္ဥစၥာတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာကို ရွာေဖြရသည္။ အခ်ိဳ႔အတြက္ ခ်မ္းသာသည္ ရာထူး အာဏာ တည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရာထူးအာဏာကုိ ရွာေဖြၾကရသည္။ အခ်ိဳ႔အတြက္ ခ်မ္းသာသည္ နာမည္ ေက်ာ္ၾကားမွု တည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နာမည္ ေက်ာ္ၾကားမွုကုိ ရွာေဖြၾကရသည္။ အခ်ိဳ႔အတြက္ ခ်မ္းသာသည္ သက္ေတာင့္ သက္သာ ေနရမွုတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္သာမွုကုိ ရွာေဖြ ၾကရသည္။ မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ခ်မ္းသာကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံ ရွာေဖြ ၾကေလ့ ရွိသည္။ ရွာေဖြ ေသာအခါ ရသည္လည္း ရွိသည္။ မရသည္လည္း ရွိသည္။ ဆက္ကာဆက္ကာ ရသည္ လည္းရွိသည္။ ဆက္ကာဆက္ကာ မရသည္ လည္းရွိသည္။ ရတစ္ခါ မရတစ္လွည့္ ျဖစ္သည္ လည္းရွိသည္။
မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ခ်မ္းသာကုိ ရရွိသည့္အခါ ၀မ္းသာရသည္။ မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ခ်မ္းသာကို မရသည့္အခါ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသား တုိ႔သည္ ၀မ္းသာ သည့္အခါ ၀မ္းသာ၍ ၀မ္းနည္း သည့္အခါ ၀မ္းနည္းရသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ၀မ္းသာ သည့္အခါ ၀မ္းသာ၍ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ၀မ္းနည္း သည့္အခါ ၀မ္းနည္းရသည္။ ၀မ္းသာ တစ္ခါ ၀မ္းနည္း တစ္လွည့္ ျဖစ္သည္ လည္း ရွိသည္။
ခ်မ္းသာရန္ ၾကိဳးပမ္းရင္း ကုသိုလ္ေတြ ျပဳမိသည္။ ထိုအခါ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာေလသည္။ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာရင္း အကုသိုလ္ ေတြ ျပဳမိသည္။ ထိုအခါ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္ေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသား တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာသည္ လည္းရွိသည္။ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္သည္ လည္းရွိသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ခ်မ္းသာေၾကာ၌ ေမ်ာသည္လည္း ရွိသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္သည္လည္းရွိသည္။ ေမ်ာတစ္ခါ ျမဳပ္တစ္လွည့္ ျဖစ္သည္ လည္း ရွိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသားတုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေန ေသာ ခ်မ္းသာ သည္ ၀မ္းသာတစ္ခါ ၀မ္းနည္း တစ္လွည့္ခ်မ္းသာ၊ ျမဳပ္တစ္ခါ ေမ်ာတစ္လွည့္ ခ်မ္းသာ သာ ျဖစ္သျဖင့္ စစ္မွန္ တည္ျမဲ အားကုိးထုိက္ ေသာ ခ်မ္းသာဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္း မေတြ႔ရေပ။ မစစ္မွန္၊ မတည္ျမဲ၊ အားမကိုးထုိက္ ေသာခ်မ္းသာဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္းကုိ သာ ေတြ႔ရ၏။
ေလာကမွ အလြန္ (ေလာကုတၱရာ)အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ အျမင္သည္ ကား ေလာကသား မ်ားနွင့္ ဆန္႔က်င္ ေနသည္။ ေလာကသား မ်ား ယုံၾကည္ ေတာင့္တေန ေသာ ခံစား အပ္သည့္ခ်မ္းသာ (သုခေ၀ဒနာ)ကုိ ေလာက အလြန္သားမ်ားက ဒုကၡဟု ျမင္သည္။ ေလာကသား မ်ား ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါကို ေလာက အလြန္သား မ်ားက ရုပ္နာမ္ ဓမၼဟုု ျမင္သည္။ ေလာကသား တုိ႔၏ အလုိ ရွိတတ္၊ ေတာင့္တ တတ္မွူ (တဏွာ)ကို ေလာက အလြန္ သား မ်ားက ဆင္းရဲ ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္း (သမုဒယ)ဟု ျမင္သည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ေလာကသား တုိ႔အတြက္ ေတာင့္တအပ္ေသာ သုခေ၀ဒနာ (ခ်မ္းသာ)နွင့္တကြ ရုပ္နာမ္ ဓမၼ သခၤါရ အလုံးစုံသည္ ေလာက အလြန္သား တုိ႔အတြက္ မေတာင့္တ အပ္ေသာ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္သည္။ ေလာက သားတုိ႔၏ ေတာင့္တ တတ္ေသာ ေလာဘ သည္ ေလာကအလြန္ သား တုိ႔အတြက္ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲရမည့္ သမုဒယသစၥာ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကအလြန္ သား မ်ားသည္ သမုဒယကုိ အဂၤါ ရွစ္ပါးရွိ ေသာ ပြားမ်ား ျခင္းနည္း (မဂၢသစၥာ)ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲ သည္။ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲ ျပီးသျဖင့္ စစ္မွန္ေသာ ခ်မ္းသာ (နိဗၺာန္)ကုိ ရရွိ ခံစားရေလသည္ (နိေရာဓသစၥာ)။
ဤသုိ႔ အားျဖင့္ ေလာက သားနွင့္ ေလာက အလြန္သား တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာကုိ သိျမင္ျခင္း၊ ခ်မ္းသာကုိ ရွာေဖြျခင္း၊ ခ်မ္းသာကုိ ရရွိျခင္းတုိ႔၌ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္လ်က္ ရွိၾက ပါေတာ့သည္။
မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ခ်မ္းသာကုိ ရရွိသည့္အခါ ၀မ္းသာရသည္။ မိမိတုိ႔ အလုိရွိသည့္ ခ်မ္းသာကို မရသည့္အခါ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးရသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသား တုိ႔သည္ ၀မ္းသာ သည့္အခါ ၀မ္းသာ၍ ၀မ္းနည္း သည့္အခါ ၀မ္းနည္းရသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ၀မ္းသာ သည့္အခါ ၀မ္းသာ၍ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ၀မ္းနည္း သည့္အခါ ၀မ္းနည္းရသည္။ ၀မ္းသာ တစ္ခါ ၀မ္းနည္း တစ္လွည့္ ျဖစ္သည္ လည္း ရွိသည္။
ခ်မ္းသာရန္ ၾကိဳးပမ္းရင္း ကုသိုလ္ေတြ ျပဳမိသည္။ ထိုအခါ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာေလသည္။ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာရင္း အကုသိုလ္ ေတြ ျပဳမိသည္။ ထိုအခါ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္ေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသား တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာ ေၾကာ၌ ေမ်ာသည္ လည္းရွိသည္။ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္သည္ လည္းရွိသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ခ်မ္းသာေၾကာ၌ ေမ်ာသည္လည္း ရွိသည္။ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ဆင္းရဲတြင္း၌ ျမဳပ္သည္လည္းရွိသည္။ ေမ်ာတစ္ခါ ျမဳပ္တစ္လွည့္ ျဖစ္သည္ လည္း ရွိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကသားတုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆေန ေသာ ခ်မ္းသာ သည္ ၀မ္းသာတစ္ခါ ၀မ္းနည္း တစ္လွည့္ခ်မ္းသာ၊ ျမဳပ္တစ္ခါ ေမ်ာတစ္လွည့္ ခ်မ္းသာ သာ ျဖစ္သျဖင့္ စစ္မွန္ တည္ျမဲ အားကုိးထုိက္ ေသာ ခ်မ္းသာဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္း မေတြ႔ရေပ။ မစစ္မွန္၊ မတည္ျမဲ၊ အားမကိုးထုိက္ ေသာခ်မ္းသာဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္းကုိ သာ ေတြ႔ရ၏။
ေလာကမွ အလြန္ (ေလာကုတၱရာ)အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ အျမင္သည္ ကား ေလာကသား မ်ားနွင့္ ဆန္႔က်င္ ေနသည္။ ေလာကသား မ်ား ယုံၾကည္ ေတာင့္တေန ေသာ ခံစား အပ္သည့္ခ်မ္းသာ (သုခေ၀ဒနာ)ကုိ ေလာက အလြန္သားမ်ားက ဒုကၡဟု ျမင္သည္။ ေလာကသား မ်ား ရွိသည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါကို ေလာက အလြန္သား မ်ားက ရုပ္နာမ္ ဓမၼဟုု ျမင္သည္။ ေလာကသား တုိ႔၏ အလုိ ရွိတတ္၊ ေတာင့္တ တတ္မွူ (တဏွာ)ကို ေလာက အလြန္ သား မ်ားက ဆင္းရဲ ျဖစ္ျခင္း အေၾကာင္း (သမုဒယ)ဟု ျမင္သည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ ေလာကသား တုိ႔အတြက္ ေတာင့္တအပ္ေသာ သုခေ၀ဒနာ (ခ်မ္းသာ)နွင့္တကြ ရုပ္နာမ္ ဓမၼ သခၤါရ အလုံးစုံသည္ ေလာက အလြန္သား တုိ႔အတြက္ မေတာင့္တ အပ္ေသာ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္သည္။ ေလာက သားတုိ႔၏ ေတာင့္တ တတ္ေသာ ေလာဘ သည္ ေလာကအလြန္ သား တုိ႔အတြက္ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲရမည့္ သမုဒယသစၥာ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကအလြန္ သား မ်ားသည္ သမုဒယကုိ အဂၤါ ရွစ္ပါးရွိ ေသာ ပြားမ်ား ျခင္းနည္း (မဂၢသစၥာ)ျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲ သည္။ ျဖတ္ေတာက္ ေဖာက္ခြဲ ျပီးသျဖင့္ စစ္မွန္ေသာ ခ်မ္းသာ (နိဗၺာန္)ကုိ ရရွိ ခံစားရေလသည္ (နိေရာဓသစၥာ)။
ဤသုိ႔ အားျဖင့္ ေလာက သားနွင့္ ေလာက အလြန္သား တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာကုိ သိျမင္ျခင္း၊ ခ်မ္းသာကုိ ရွာေဖြျခင္း၊ ခ်မ္းသာကုိ ရရွိျခင္းတုိ႔၌ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကီး ဆန္႔က်င္လ်က္ ရွိၾက ပါေတာ့သည္။
.....................
0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )