MMSA ဘေလာ့စည္းမ်ဥ္းမ်ား

* ဘာသာ သာသနာနွင့္လူမ်ိဳးတုိ႕၏ ဂုဏ္ကုိ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေရးအသားမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားရန္၊
* အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္မွဳ႕ကုိ ပ်က္စီးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးသားျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* သာသနာႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ အဖြဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျငိဳးႏြမ္းေစတတ္ေသာ ပုံမ်ားကုိတင္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာမ်ားထက္ အမ်ားႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အက်ိဳးမ်ားေစႏိုင္ေသာ ပုံမ်ား စာမ်ားကုိသာ ေရးသားရန္၊
* MMSAသည္ ပညာေရးအဖြဲ႕စည္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ႏုိင္ငံေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အေရးအသားမ်ားကုိ ေရးျခင္းမွ ေရွာင္ရွားရန္၊
* ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မိမိတုိ႕ေလ့လာေနေသာ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဗဟုသုတအလုိ႕ငွါ ေရးသား မွ်ေ၀ၾကရန္၊

ရခုိင္အမ်ဳိးသား သတင္းစာ ၂၀၁၁-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ထုပ္၊ အတြဲ (၅) အမွတ္ (၅) တြင္ ေကာ့စမီြကၽြန္းမွ ရခုိင္ လူငယ္မ်ား သတင္းႏွင့္ သမုိင္းစာေပျဖန္႔ခ်ီးေရးအသင္းကုိ ေနာက္ခံထား၍ ေရးသားထားေသာရခုိင္ဧက ေဒြးရေစခ်င္ ဟူေသာ ေအဒီတာ ဘေစာတင္၏ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္လုိက္ရသျဖင့္၊ ၄င္း ရခိုင္ဧက ေဒြမရ ဆိုေသာ စကားသည္၊ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရ သနည္း၊ မည္သူက စ၍ ေျပာဆိုခဲ့သနည္း၊ မည္သည့္ အခ်ိန္မွ စတင္ ေပၚေပါက္ လာသနည္း စသည္စသည္ အေတြးမ်ားႏွင့္အတူ၊ အမွန္ပင္ ရခိုင္ဧက ေဒြမရေတာ့ျပီးေလာ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ရခုိင္ဧက ေဒြမရ ျဖစ္ေနရ သနည္းဟူ၍ ေမးခြန္း ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚခံစားခဲ့ရ၏။

လက္ရွိကၽြႏု္ပ္တို႔ ရခုိင္လူ႔အသိုင္းအဝုိင္းမွ အမ်ိဳးသားေရးကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ားကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါစုိ႔၊ လူတို႔သည္ မိမိတို႔ က်င္လည္ခဲ့ရေသာ ဘဝေပးအေျခအေနအရ စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ စိတ္ဝင္စားမူမ်ား ကြာျခားၾကေလသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ က ပညာေရးကို စိတ္ဝင္စားၾကသလို၊ တစ္ခ်ိဳ႕က စီးပြားေရးဖက္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားၾက၏၊ ထို႔အတူ တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း သမုိင္းဆိုင္ရာမ်ားကို စိတ္ဝင္စားၾကေလသည္၊ သို႔ေသာ္ ၄င္းပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္၊ စိတ္ဝင္စားမူျခင္းသာ ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း မိမိတို႔၏ အဖရခုိင္ျပည္ၾကီးကို တိုးတက္ေစလုိေသာ တူညီေသာ ဆႏၵအာသာရွိၾကေလသည္။
၄င္းသုံးဦးတို႕သည္ တစ္ေနရာတြင္ ဆုံဆည္းၾက၍ ရခုိင္ျပည္တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းကုိ ေျပာဆိုၾကသည္ ဆိုၾကပါစုိ႔၊ ပညာေရးကို စိတ္ဝင္းစားသူသည္ ရခိုင္ျပည္ၾကီးတိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္းအတြက္ အဓိကလုိအပ္ သည္မွာ ပညာေရးဟု အခုိင္အမာ ေျပာဆိုပါလိမ့္မည္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိသူသည္ ပညာေရးကို စိတ္ဝင္စားေသာေၾကာင့္ ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ရေပေတာ့မည္။
ထုိနည္းတူစြာ စီးပြားေရးကို စိိတ္ဝင္စားသူသည္လည္း စီးပြားေရးသာ အဓိကဟု ေျပာဆိုျပီး၊ သမုိင္းကုိ စိတ္ဝင္ စားသူူသည္လည္း၊ လူမ်ိဳးတစ္ခုုအတြက္ သမိုင္းသည္သာ အဓိကက်၍ သမုိင္းေပ်ာက္ကြယ္လ်ွင္ လူမ်ိဳးပါ ေပ်ာက္ကြယ္ မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိကာ၊ မင္းဘာၾကီးမွ အစျပဳကာ အတီေတဗာရဏသီ ခ်ီေတာ့မည္မွာ ဧကန္မလြဲေပ။
ထုိသုိ႔ေျပာဆုိၾကရင္း ထုိပုဂၢိဳလ္သုံးဦးတို႔သည္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အယူအဆမ်ားကြဲျပားကာ မည့္သူ႕ စကားကုိမွ လက္ခံၾကေတာ့မည္မဟုတ္ေပ၊ ေနာက္ထပ္၍ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးရန္လည္း ဆႏၵရွိမည္ မဟုုတ္ေတာ့ေပ၊ ဤသည္မွာ ယေန႔ေတြ႔ၾကဳံေနၾကရေသာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ရခိုင္လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းမွ အမ်ိဳးသားေရးကုိ စိတ္ဝင္စားသည္ဆိုေသာ (ဝါ) အဖရခိုင္ျပည္ၾကီးကုိ တိုးတက္ေစလုိၾကသည္ဆိုေသာ မ်ိဳးခ်စ္ ရခိုင္ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားတို႕၏ လက္ေတြ႕ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႕သည္ တကယ္ပင္ အမ်ိဳးကိုခ်စ္ၾကေပသည္၊ တကယ္ပင္အဖရခုိင္ျပည္ၾကီးကို တိုး တက္ ေစလိုၾကေပသည္။
ထုိ႔ိသုိ႔ တိုးတက္ေစလိုျခင္းဟုဆိုအပ္ေသာ တူညီေသာဆႏၵရွိပါလ်ွက္ ရခုိင္ဧက ေဒြမရ ျဖစ္ေနၾကရျခင္းသည္ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ သေဘာထားခ်င္းကြာျခားမူေၾကာင့္သာျဖစ္ေပသည္။
တစ္ခါက တစ္ေနရာတြင္ အကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ လူတစ္ေယာက္ဆုံၾက၍ ရခိုင္ျပည္ၾကီးတိုးတက္ရာ တုိးတက္ေၾကာင္းကုိ စကားစျမည္း ေျပာဖူးၾကေလသည္၊ ထိုလူၾကီးသည္ကား အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ရခုိင္သမုိင္းကုိ ေလ့လာသိရွိထားသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္အားေလ်ွာ္စြာ၊ ရခုိင္သမိုင္းအစဥ္ အဆက္မ်ားကို ေရပက္မဝင္ေအာင္ ေျပာေလေတာ့သည္၊ ထိုေန႔ အဖို႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔နစ္ေယာက္ ေျပာဆိုေနသည္မွာ ည ၁ နာရီထုိးသြားသည္အထိပင္ ျဖစ္ေလသည္၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ကား သမုိင္း ကုိ စိတ္ဝင္စားသူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ခဲ့၍ ထုိသူ သေဘာက်ေလာက္ေအာင္ ျပန္လည္ ေခ်ပေျပာဆိုႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္၊ ထုိသူ၏ စိတ္ထဲတြင္ ကၽြႏု္ပ္ကို မွတ္ခ်က္ေပးသြားသည္မွာ ရခုိင္သားျဖစ္ျပီး ရခုိင္သမိုင္းကို မသိ၍ ရခုိင္ျပည္အတြက္ ဘာမွ အသုံးမဝင္ေသာ လူတစ္ေယာက္ဟု ျဖစ္ေလသည္။
ဤသို႔မွတ္ခ်က္ေပးသြားသည္မွာ ထုိသူစိိတ္ဝင္စားေသာ သမုိင္းပညာရပ္အတြက္ မွန္မည္မွာ မုခ်ျဖစ္ေပသည္၊ ရခုိင္သမုိင္းကုိ ရခုိင္းသားတုိင္းသိထားသင့္သည္မွာ လုံးဝမွန္ကန္ေသာ အယူအဆတစ္ခုအျဖစ္ အကၽြႏု္ပ္လက္ခံပါသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ရခုိင္သားတိုင္းကား ရခုိင္သမုိင္းကုုိ သိေနၾကသည္မဟုတ္၊ မိမိတုိ႔သန္ရာသန္ရာကုိ ေလ့လာေနၾကမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ဤေနရာ၌အကၽြႏု္ပ္ တစ္ခုေမးလိုသည္မွာ၊ ထို႔သုိ သမုိင္းကုိ လူတုိင္းမသိၾကျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းတစ္ခု တည္းေၾကာင့္ ရခုိင္ျပည္ၾကီးကုိ တုိးတက္ေအာင္ (ဝါ) လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ျပီးေလာ၊ လုပ္ေဆာင္၍ မရေတာ့ျပီးေလာ။
ထိုအေျဖကို မေျဖမီ တစ္ခု တင္ျပခ်င္သည္မွာ၊ လူ႔အသုိင္းအဝုိင္းၾကီးတစ္ခု တိုးတက္ၾကီးပြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ ရာ၌ သမုိင္းပညာရွင္သက္သက္ျဖင့္လည္း မျဖစ္သလုိ စီးပြားေရးသမား သက္သက္ျဖင့္လည္း ရည္ရွည္ မတည္ျမဲႏိုင္ပါ။ လူေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာျဖင့္ ေထာင့္ေပါင္းစုံမွ အလုပ္ေပါင္းစုံကုိ လုပ္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ထုိလူအမ်ားထဲတြင္ မိမိတို႔ သန္ရာသန္ရာမ်ားကုိ စိတ္ဝင္စားသူမ်ားသာျဖစ္ၾကေပလိမ့္မည္။ သမုိင္းကို စိတ္ဝင္စားသူ သက္သက္ခ်ည္းလည္းမဟုတ္၊ ပညာေရးကို စိိတ္ဝင္စားသူ သက္သက္လည္းမဟုတ္၊ စီးပြားေရးကုိ စိတ္ဝင္စာသူခ်ည္းလညး္ သက္သက္မဟုတ္ေပ။

ပညာေရးကိုသာ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား သက္သက္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဖြဲ႔သည္ ပညာေရးကုိသာ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္အား ပိုမိုေကာင္းမြန္ပါလိမ့္မည္၊ စီးပြားေရးကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဖြဲ႔သည္၊ စီးပြားေရးကိုသာ ပိုမုိလုပ္ေဆာင္ႏိုင္အား ေကာင္းမြန္ၾကေပလိမ့္မည္၊ သမုိင္းကို စိတ္ဝင္စားသူမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဖြဲ႔သည္ သမုိင္း ပညာရပ္ကုိ ေလ့လာရာ၌ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။

၄င္းအဖြဲ႔ မ်ားသည္ မိမိတို႔ႏွင့္ သေဘာထားခ်င္းမတူဟု ဆိုကာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္တစ္ဖြဲ႔ ေဝဖန္တိုက္ခုိက္ ေနသမ်ွကာလပတ္လုံး၊ ရခိုင္ဧက ေဒြမရ ဆိုေသာ စကားအတုိင္း ခရီးၾကမ္း ႏွင္ေနၾကရေပအုံးမည္။ ကုိယ္ႏွင့္မတူ ကိုယ့္ရန္သူဟု သေဘာထားကာ ျငင္းခုန္ေနျခင္းျဖင့္ ေဒြ ရလာၾက မည္ကား မဟုတ္ေပ။
အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတုိင္း တိုးတက္ေစလိုေသာ ဆႏၵအာသာ တူညီေနပါလ်ွက္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ေပါင္းစပ္၍မရပဲ ျဖစ္ေနၾကရမည္နည္း၊ ဦးတည္ခ်က္တူညီေနလ်ွင္ ဝါသနာခ်င္းမတူေသာ္လည္း ေပါင္းစပ္၍ ရကုိရေစ ရမည္ဟု အကၽြႏု္ပ္အတိအလင္း အာမခံရဲပါသည္၊ တစ္ခုသာလုပ္စရာရွိသည္၊ ပညာေရးကုိ ဝါသနာထုံေသာ သူသည္ ပညာေရးျဖင့္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ၊ စီးပြားေရးကို ဝါသနာထုံသူသည္လည္း စီးပြားေရးျဖင့္ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ပါ၊ ထုိ႔အတူ သမုိင္းကုိ ဝါသနာထုံေသာသူသည္လည္း သမုိင္းျဖင့္ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ပါ၊ ထုိ႔သို ေထာင့္ေပါင္းစုံမွ အလုပ္ေပါင္းစုံကို လုပ္မွသာလ်ွင္ တိုးတက္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဓိကလုိအပ္သည္မွာ ဦၤးတည္ခ်က္သာ တူညီဖို႕ လိုအပ္ေပသည္၊ ဝါသနာခ်င္း တုူညီဖို႔ မလုိအပ္ေပ၊ အကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မတူညီေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ တူညီေသာ ပန္းတုိင္ဆီသို႔ ဦးတည္ေလ်ွာက္လွမ္းၾကရေပေတာ့မည္။
ေကာင္းသလိုလုိႏွင့္ ဆိုးဝါးေနေသာ အကၽြႏု္ပ္္တုိ႔၏ က်ိန္စာသင့္ စကားလုံးတစ္ခုမွာကား၊ စိတ္တူကုိယ္တူ ဟူေသာ စကားလုံးပင္ျဖစ္ေပသည္၊ အလုပ္ၾကီးၾကီးလုပ္လိုသည္ဆုိေသာ တစ္ခ်ဳိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိႏွင့္ စိတ္တူ ကုိယ္တူ မ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိၾက၏၊ ရွာေဖြေလ့ရွိၾက၏၊၊ ကမၻာေလာကဓာတ္ တစ္ခုလုံးကုိိပတ္၍ သင္ရွာၾကည့္ ပါေလာ၊ သင္ႏွင့္ စိတ္တူကုိယ္တူ ဘယ္နစ္ေယာက္ ေတြ႔ရွိႏိုင္မည္နည္း၊ စိတ္တူကိုယ္တူခ်င္းမွ လုပ္လုိေသာ အလုပ္ကို လုပ္မည္ဆုိပါက၊ ရြာကိုျပန္ျပီး သင့္၏ ခ်စ္လွစြာေသာ အိမ္ကဇနီးႏွင့္ စိတ္တူ ကုိယ္တူျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ ၾကိဳးစား ၾကည့္အုံးေလာ။ ဆိုလိုသည္မွာ စိတ္တူကုိယ္တူ ရွာေဖြေနဖုိ႔မလုိ၊ ဦးတည္ခ်က္ တူညီေနဖို႔သာ အဓိကျဖစ္ေလသည္၊ ဦးတည္းခ်က္ တူညီေနလ်ွင္ ဝါသနာျခင္းမတူေသာ္လည္း ရခုိင္ ဧက ေဒြ ရသည္သာ။
အမွန္မွာမူ ရခုိင္ဧက ေဒြမရဆိုေသာ စကားသည္ ရခုိင္မ်ား မညီညြတ္သည္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ က်ိိန္စာသင့္ စကားလုံးတစ္ခုမဟုတ္ေပ၊ ညီညြတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စကားစုတစ္ခုသာျဖစ္ေပသည္။ ရခုိင္ကို မလုိလားေသာ အျခားအျခားေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏၊ က်င့္စဥ္ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ေလသည္၊ ရခုိင္တို႔သည္ အလြန္ညီညြတ္ေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ တစ္ေနရာတည္းတြင္ ရခုိင္တစ္ေယာက္သာ ထားျပီး၊ နစ္ေယာက္အတူ ထားရွိပါက ေသြးစည္းညီညြတ္လွသျဖင့္၊ မိမိတိုု႔ လိုသလုိ အုပ္ခ်ဳပ္ အသုံးခ်၍ မရေသာေၾကာင့္ ရခုိင္သားျဖစ္ပါက နစ္ေယာက္အတူ မထားရ၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ေသြးခြဲ၍အုပ္ခ်ဳပ္ရမည္၊ ရခုိင္ကုုိ (ဧက) တစ္ေယာက္သာထားပါ၊ (ေဒြ) နစ္ေယာက္အတူထားရွိပါက ေသြးခြဲရခက္သျဖင့္၊ ရခုိင္ ဧက ေဒြ မရဟု စီမံခ်က္ တစ္ခု ခ်မွတ္ထားျပီး ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္ေလသည္။

http://arakansma.blogspot.com/2011/08/blog-post.html

ပုိ႕စ္တင္သူ ။.............။ younger on Thursday 9 February 2012
ေခါင္းစဥ္အလိုက္ပို႕စ္မ်ား

0 ( မွတ္ခ်က္ေရးခ်င္ရင္ )

အနႏ ၱအတုမရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

အလွဴရွင္မ်ားအား MMSA အဖဲြ႕မွ မွတ္တမ္းတင္ဂုဏ္ျပဳလႊာေပးအပ္

Mahidol University

International Buddhist Collage

ျမန္မာ E Books

ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္း ျမန္မာအလုပ္သားမားမ်ားအတြက္ ပညာေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား

MMSA ပရိတ္သတ္မ်ား

ယခင္ပုိ႔စ္အေဟာင္းမ်ား

အားေပးေနေသာ အေပါင္းသင္းမ်ား

International News

တိုင္းရင္းသားသတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

သတင္းဌာနမ်ားစုစည္းမႈ

ဘေလာ့ဂ္မ်ားစုစည္းမႈ